Letland

Zoeken.nl - Zoek in alle zoekmachines
latvia.balticcar.com - We offer discount car rental, car hire in all major cities of Latvia
Cabla - Maak zelf ook een kabel over Letland
Op zoek naar Letland? - Zoek Letland in alle zoekmachines
Start een campagne - jouw website over Letland, direct in beeld

Home

Nieuw bericht

Forum info

Zoeken

Onderwerp
toevoegen aan favorieten lijst Letland > Forum > Gezocht.... > (vrijwilligers) werk gezocht in Letland (Ogres Raj
  Janneke  1. Geplaatst op 22 juli 2005 om 19:53 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Ik ben iemand van 26 jaar. Inmiddels ben ik al 6 keer in Letland geweest:
1996, 2000, 2002 en 2004: reis van 10 dgn: klussen in een school en kindertehuis.
in 2004: 1 week meegedraaid in de school
in 2005: een maand lesgegeven in de school
In 1999, 2001, 2003 en 2005: gastgezin geweest voor Letse jongeren en leerkrachten.

Ik zou heel erg graag voor een nog langere periode naar Letland gaan. Ik wil daar mijn kennis (leerkracht in het basisonderwijs) inzetten. Kennen jullie (Letse) organisaties die mij zouden kunnen helpen. Het liefst zoek ik iets Christelijks, maar dat hoeft niet perse.
Het hoeft ook niet perse een school te zijn, mag ook een kindertehuis, etc. zijn. Ik heb contacten met een dorpje in Ogres Rajons, half uur vanaf Ogre. Daar zou ik graag in de buurt zitten.
Inmiddels kan ik ook al aardig wat Lets, dus een beetje mezelf redden kan ik wel.

Wie kan mij helpen????

Ik heb mijn hart verloren aan Letland en wil er heel graag weer heen.

Laurens  2. Geplaatst op 24 juli 2005 om 13:55 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Hoi Janneke,

Fantastisch initiatief!!!! Ik kan je helaas niet verder helpen. Misschien dat je op het prikbord van letland.pagina.nl een grotere groep Letse Nederlanders of Nederlandse Letten bereikt.

Succes ermee!!

Laurens  3. Geplaatst op 24 juli 2005 om 14:13 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Mijn Lets is niet zo goed, maar misschien kun je iets vinden op:

www.brivpratigie.lv

www.ljp.lv/index.php?menu=org

http://www.nvo.lv/?id=82&cat=katalogs

Nogmaals succes!

Laurens  4. Geplaatst op 24 juli 2005 om 14:17 uur   quotenieuw berichtemailedit 

http://europa.eu.int/comm/youth/program/sos/vh_db_en.html

Janneke  5. Geplaatst op 27 juli 2005 om 20:20 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Bedankt voor je reacties.
Mijn Lets is nu ook weer niet zo goed, dat ik al die Letse sites kan uitpluizen.
Ik denk dat het voorlopig nog maar bij dromen blijft. Wie weet komt er in de toekomst nog wel wat op mijn pad.

Als ik vragen mag: wat is jouw relatie met Letland dat je er zelfs een forum over opent?

Laurens  6. Geplaatst op 28 juli 2005 om 07:51 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Mijn vriendin komt oorspronkelijk uit Letland (Jekabpils Rajons). Vandaar dat ik de forums over Letland af en toe bekijk, maar ik heb er zelf geen geopend hoor!

Janneke  7. Geplaatst op 28 juli 2005 om 12:00 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Oeps sorry, ik haal twee dingen door elkaar.
maar toch leuk dat je hier af en toe eens rondkijkt.

Bert Langeler  8. Geplaatst op 11 augustus 2005 om 19:41 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Hallo JAnneke,

Ik hoop dat je mijn email bericht hebt ontvangen.
Zoals belofd hierbij het adres van de Nederlands-Letse Kamer van Koophandel

http://nlcc.lv Vraag naar Gunita Jasinska. Zij kan je verder helpen.

Ik zou graag van je horen hoe het je vergaat,

Met vriendelijke groeten,

Bert Langeler

bertlangeler2003@hotmail.com
www.blm.ml

Janneke  9. Geplaatst op 11 augustus 2005 om 21:26 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Bert, bedankt voor je berichtje. Ik heb wel een e-mail van je ontvangen, alleen staat hier niets in. Ik neem aan dat dat niet de bedoeling is?

Op dit moment staat mijn zoektocht even stil. Wie weet later dit jaar of begin volgend jaar. Dan komt het denk ik wat beter uit.
Toch bedankt voor je reactie.

Groetjes Janneke

Nico Opdam  10. Geplaatst op 01 juli 2006 om 13:50 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Beste Janneke,

Ik woon zelf inmiddels bijna vier jaar in Letland (in Lielvarde, dus zo'n 20 kilometer van Ogre) en daar, als 65-plusser, actief voor onder meer de Heidemij. Vanuit die hoedanigheid ken ik een mooie instelling, Balta Maja geheten, in het stadje Livani. Dat ligt behoorlijk ver van Ogre, maar Balta Maja lijkt mij een instituut dat je wel zal aanstaan. Het is een soort volksuniversiteit, waar regelmatig vrijwilligers vanuit onder meer West-Europa actief zijn. Vorige maand heb ik daar een jonge Fransman ontmoet, die een half jaar bij Balta Maja gaat werken.
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Balta Maja. Het e-mail adres: baltamaja@baltamaja.lv, de website: www.baltamaja.lv, telefoonnummer: 00371 5381707, fax: 00371 53307222. Mevrouw Lolita Beca (de 'c' voorzien van een omgekeerd dakje) is degene die je in het Engels kunt benaderen. Veel succes!

Ga naar:
Om Startkabel.nl goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies:Prima, deze melding niet meer weergeven
X